Friday, March 4, 2011
MINGGU KE-8
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4K1
Subjek : Perdagangan
Masa : 7.05-8.15
Tarikh : 21/02/2011 (Isnin)
Tajuk : Unsur Perdagangan
Subtajuk: Perdagangan dan perniagaan(Bab 1)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menerangkan peranan bantuan perniagaan iaitu komunikasi dan promosi
2) Menyatakan kaitan pengeluaran, pengeluaran dan perniagaan
Nilai Murni: Sabar, Bersungguh-sungguh dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 90% pelajar memahami tajuk ini dan menunjukkan semangat yang tinggi untuk belajar
Kelas : 4S4
Subjek : Ekonomi Asas
Masa : 8.15-9.25
Tarikh : 21/02/2011 (Isnin)
Tajuk : Pendapatan Dan Penggunaan Pendapatan Individu
Subtajuk : Pendapatan Individu (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan maksud pendapatan individu
2) Mengenalpasti jenis-jenis pendapatan individu
3) Menerangkan jenis-jenis pendapatan individu
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar menunjukkan pemahaman dengan tajuk ini dan semangat
yang tinggi untuk belajar
Kelas : 4K3
Subjek : Sejarah
Masa : 12.05-12.40
Tarikh : 21/02/2011 (Isnin)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang sains dan teknologi
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang sains dan teknologi
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 95% pelajar memahami tajuk yang diajar
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4S2
Subjek : Sejarah
Masa : 8.15 - 9.25
Tarikh : 22/02/2011 (Selasa)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dari segi peningkatan ekonomi
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dari segi peningkatan ekonomi
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir semua pelajar memahami tajuk ini dan menunjukkan semangat yang
tinggi untuk belajar
Kelas : 4S5
Subjek : Ekonomi Asas
Masa : 9.45-10.55
Tarikh : 22/02/2011 (Selasa)
Tajuk : Pendapatan Dan Penggunaan Pendapatan Individu
Subtajuk : Jenis Pekerjaan Dalam Sektor Ekonomi (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan faktor-faktor pemilihan pekerjaan
2) Menerangkan faktor-faktor pemilihan pekerjaan seperti upah wang dan faedah sampingan
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar menunjukkan pemahaman dengan tajuk ini dan semangat
yang tinggi untuk belajar
Sukan Tahunan Sekolah
23/2/2011 – 25/2/2011
Rabu – Jumaat
(Stadium Serian)
Tiada proses P&P dijalankan kerana aktiviti sukan tahunan sekolah berlangsung
MINGGU KE-9
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4K1
Subjek : Perdagangan
Masa : 7.05-8.15
Tarikh : 28/02/2011 (Isnin)
Tajuk : Perniagaan Dalam Negeri (Bab 3)
Subtajuk: Saluran Agihan
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menerangkan maksud perniagaan dalam negeri
2) Menyatakan jenis saluran agihan
3) Menerangkan jenis saluran perniagaan
Nilai Murni: Sabar, Bersungguh-sungguh dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 90% pelajar memahami tajuk ini dan menunjukkan semangat yang tinggi untuk belajar
Kelas : 4S4
Subjek : Ekonomi Asas
Masa : 8.15-9.25
Tarikh : 28/02/2011 (Isnin)
Tajuk : Pendapatan Dan Penggunaan Pendapatan Individu
Subtajuk : Pendapatan Individu (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan sumber pendapatan individu
2) Menerangkan jenis-jenis sumber pendapatan individu seperti bekerja sendiri dan punca-punca lain
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar menunjukkan pemahaman dengan tajuk ini dan semangat
yang tinggi untuk belajar
Kelas : 4K3
Subjek : Sejarah
Masa : 12.05-12.40
Tarikh : 28/02/2011 (Isnin)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang seni bina
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang seni bina
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 95% pelajar memahami tajuk yang diajar
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4S2
Subjek : Sejarah
Masa : 8.15 - 9.25
Tarikh : 1/03/2011 (Selasa)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dari segi peningkatan sosial iaitu pendidikan dan falsafah
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dari segi peningkatan sosial iaitu pendidikan dan falsafah
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir semua pelajar memahami tajuk ini dan menunjukkan semangat yang
tinggi untuk belajar
Kelas : 4S5
Subjek : Ekonomi Asas
Masa : 9.45-10.55
Tarikh : 1/03/2011 (Selasa)
Tajuk : Pendapatan Dan Penggunaan Pendapatan Individu
Subtajuk : Pendapatan Individu (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan maksud pendapatan individu
2) Mengenalpasti jenis-jenis pendapatan individu
3) Menerangkan jenis-jenis pendapatan individu
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar menunjukkan pemahaman dengan tajuk ini dan semangat
yang tinggi untuk belajar
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4K3
Subjek : Sejarah
Masa : 8.15 – 9.25
Tarikh : 2/03/2011 (Rabu)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang bahasa dan kesusasteraan
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang bahasa dan kesusasteraan
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 90% pelajar memahami dan dapat menguasai tajuk ini
___________________________________________________
Kelas : 4K2
Subjek : Sejarah
Masa : 10.55-11.30
Tarikh : 2/03/2011 (Rabu)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang perundangan dan perluasan kuasa
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang perundangan dan perluasan kuasa
Nilai Murni: Bersungguh-sungguh, Tekun dan sabar
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Semua pelajar memberi perhatian pada P&P guru dan 90% pelajar memahami
tajuk yang diajar
____________________________________________________
Kelas : 4S4
Subjek : Ekonomi
Masa : 11.30-12.40
Tarikh : 2/03/2011 (Rabu)
Tajuk : Pendapatan Dan Penggunaan Pendapatan Individu
Subtajuk : Pendapatan Boleh Guna (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan maksud pendapatan boleh guna
2) Menerangkan potongan wajib seperti KWSP, zakat, cukai pendapatan dan PERKESO
3) Memahami konsep pendapatan boleh guna
Nilai Murni: Berusaha, Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar menunjukkan pemahaman dengan tajuk ini dan semangat
yang tinggi untuk belajar
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4S5
Subjek : Ekonomi
Masa : 7.05-8.15
Tarikh : 3/03/2011 (Khamis)
Tajuk : Pendapatan Dan Penggunaan Pendapatan Individu
Subtajuk : Pendapatan Individu (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan sumber pendapatan individu
2) Menerangkan jenis-jenis sumber pendapatan individu seperti bekerja sendiri dan punca-punca lain
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar menunjukkan pemahaman dengan tajuk ini dan semangat
yang tinggi untuk belajar
____________________________________________________
Kelas : 4K3
Subjek : Sejarah
Masa : 8.15-9.25
Tarikh : 3/03/2011 (Khamis)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang sistem sosial
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang sistem sosial
Nilai Murni: tekun dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Semua pelajar menunjukkan semangat yang tinggi untuk belajar
Kelas : 4S2
Subjek : Sejarah
Masa : 10.55 – 11.30
Tarikh : 3/03/2011 (Khamis)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang sains dan teknologi
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang sains dan teknologi
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Semua pelajar menunjukkan semangat yang tinggi untuk belajar dan 90% pelajar
Memahami tajuk ini
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4K1
Subjek : Perdagangan
Masa : 9.40-10.40
Tarikh : 4/03/2011 (Jumaat)
Tajuk : Unsur Perdagangan
Subtajuk: Perdagangan dan perniagaan(Bab 1)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan faktor pemilihan saluran agihan
2) Menerangkan faktor pemilihan saluran agihan
3) Mengenalpasti fungsi peruncit dalam saluran agihan
Nilai Murni: Bersungguh-sungguh dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Semua pelajar menunjukkan semangat yang tinggi untuk belajar dan hampir 90%
pelajar dapat memahami tajuk ini
Kelas : 4K2
Subjek : Sejarah
Masa : 10.40-11.40
Tarikh : 4/03/2011 (Jumaat)
Tajuk : Peningkatan Tamadun
Subtajuk: Aspek-Aspek Peningkatan Tamadun (Bab 2)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang peningkatan ekonomi dan peningkatan sosial (Pendidikan)
2) Menerangkan peningkatan tamadun Yunani, Rom, India dan China dalam bidang peningkatan ekonomi dan peningkatan sosial (Pendidikan)
Nilai Murni: Bersungguh-sungguh, Tekun dan sabar
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Semua pelajar telah memberi kerjasama yang baik dalam sesi P&P dan 89%
Pelajar dapat memahami tajuk yang diajar
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
RPH M8 disemak. Sila sertakan juga pautan berkaitan P&P untuk dijadikan rujukan pada maasa akan datang.
ReplyDelete